En aquest apartat us mostrarem algunes experiències a Espanya i altres països sobre l'aplicació de diferents recursos tecnològics a l'aula.
Esperem que serveixin per conèixer diferents experiències portades a terme amb èxit a diferents escoles i que siguin enriquidores per tots els seguidors/es d'aquest bloc.
Fet per Jorge Claver
Infants, robots: experiències educatives de joc i relació
Esperem que serveixin per conèixer diferents experiències portades a terme amb èxit a diferents escoles i que siguin enriquidores per tots els seguidors/es d'aquest bloc.
Fet per Jorge Claver
Infants, robots: experiències educatives de joc i relació
L'article
presenta una experiència portada a terme a algunes escoles infantils de Liguria
(Itàlia) utilitzant la robòtica en àmbits educatius. L'article, per tant, es troba en italià però creiem que l'experiència és molt interessant i amb ajuda d'algun traductor online es pot entendre sense problema.
Les activitats que
proposen tenen com a objectiu recolzar i complementar les activits lúdiques
dels nens i nenes, afavorint en tots ells, incloent aquells que tenen gran
discapcitats, l'assoliment de les competències comunicatives i de sociabilitat,
a més de compartir les estones de joc.
Aquestes
activitats requereixen d'una bona estructuració de l'espai, resultant d'un
projecte educatiu basat en un fons narratiu, en el joc i en l'exercici
cognitiu.
A
través d'aquesta experiència es fa possible que alumnes amb discapacitats motrius
o autisme puguin jugar amb els seus companys/es, pensar i compartir moments de
joc.
Tot i que l'experiència fa referència a la introducció d'un
robot (IROMEC - Interactive Robotic Mediators as Companions, 2006 IST‐2005‐2.6.1) a l'aula, també s’esmenta
la possibilitat de fer ús d'altres elements o materials com és el kit de Lego
WeDo que serveix per construir “robots” ivolucrant activament els alumnes en el
seu procés d'aprenentatge fomentant el pensament crític, el treball en equip o
la resolució de problemes. La programació dels Lego pot fer-se amb Scratch,
tal com vam fer nosaltres. Us mostrem el resultat en el següent vídeo:
A continuació us deixo l'enllaç a l'article perquè el descarregueu i hi pugueu fer un cop d'ull: Infants, robots: experiències educatives de joc i relació.
Font: Traverso A., Pennazio
V. (2013). Bambini, robot: esperienze educative di gioco e relazione. RELAdEI –
Revista Latinoamericana de Educacion Infantil, volumen 3(2), pp. XX – XX RELAdEI
(Revista Latinoamericana de Educacion Infantil),Vol.2 (3),pàgs. 191 - 207.
Fet per Marta Villalba
Les TIC com a recurs per a l’aula de música: una proposta a través
de l’òpera
Els autors d'aquest article són Maria Dolores
Martí I Jose Francisco Ortega. Tots dos són professors del departament
de plàstica, música i dinàmica de la Universitat de Múrcia. També són mestres
del CEIP Rio Segura.
En aquest article expliquen la seva experiència
de l'ús de les TIC en l’assignatura de música. Aquest està dividit en
diferents parts: en la primera, s'explica els avantatges de les TIC,
seguidament les experiències prèvies i finalment el projecte.
El projecte consisteix a treballar el tema de
l'òpera a través de les TIC en els diferents cursos de primària i P5
(infantil). En aquest projecte es treballen diferents competències adaptades al
nivell dels alumnes. A cada curs es fan tres tipus d’activitats
utilitzant les TIC: activitats que utilitzin recursos d'internet, activitats
creades per la mestra amb les TIC i activitats realitzades pels alumnes a
través de recursos tecnològics. L'article mostra les activitats realitzades a
cada curs i els resultats finals són molt bons, ja que la motivació dels infants
va créixer, les classes van ser més dinàmiques i més participatives, etc.
A continuació, us deixo l’enllaç de l’article perquè pugueu
aprofundir en aquesta experiència i treure’n profit.
Fet per Anaïs
Rodríguez
En el
següent document, que és un treball de final de grau de l'Ana Márquez, una
estudiant d'educació primària, ens presenta l'experiència que aquesta va dur a
terme a l'escola Leo Kanner de Madrid amb nens autistes. La proposta consisteix
en utilitzar taules multicontacte amb activitats que es centren en el
reconeixement d'expressions facials, comprensió de sentiments i interpretació
de situacions de la vida quotidiana.
L'Ana ens explica el disseny de les activitats, la posada en pràctica, un
anàlisi i una valoració de la proposta. Per conèixer més sobre aquesta proposta
cliqueu en el següent enllaç.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada